Links georiënteerd

17 juni 2015 - Penrith, Australië

Nadat we de camper opgehaald hebben in het zuiden van Sydney zijn we eerst nog wat verder doorgereden naar het zuiden. We wilden de drukte wat ontlopen om eerst weer even te wennen aan het links rijden en de camper. We zijn beland op een camping in Kiama. Een mooi camping aan de kust. Bij toeval ontdekte we hier na aankomst een mooi kustpad, waardoor we besloten om nog een dag langer te blijven en het kustpad te gaan wandelen.
We hadden mooi zonnig weer en het was echt prachtig. De oceaan was echter heel rustig dus het was toen wij er waren niet zo heel spectaculair.

We zijn weer naar het noorden gereden en eerst in Penrith ten westen van Sydney neergestreken. Onze reisdag was erg regenachtig en mistig waardoor we helaas onderweg geen tussenstop konden maken om een stukje te wandelen en van de omgeving te genieten.
Ook onze plannen om de Blue Mountains te bezoeken hebben we vanaf gezien in verband met het slechte weer. Jammer want ik had hier graag willen wandelen, maar we komen vast nog veel andere mooie plekken tegen.
Omdat de weersvoorspelling voor de komende dagen niet zo best zijn voor een groot deel van New South Wales hebben we besloten nog een stukje verder naar het noorden te reizen en zijn we nu aangeland in Bateau Bay. We kiezen steeds voor een plek dicht bij de kust omdat de temperatuur hier m.n. 's nachts hoger is dan in het hoger gelegen binnenland.

De prijzen liggen Australie wel iets hoger dan bij ons, voor een koffie betaal je hier al gauw 4 (ca 3 euro) en voor een bier 6 dollar. Ze hebben hier wel een mooi systeem in de cafe's en lunchrooms etc. Je bestelt aan de balie, krijgt een nummer mee op een standaard dat je op je tafel zet en je bestelling wordt aan je tafel gebracht. Werkt heel goed.

Ondanks de regen hebben we toch al een aardige indruk van het land (in en rond Sydney). Het land is echt prachtig en de mensen zijn super vriendelijk en behulpzaam.
We beginnen al aardig links georiënteerd te raken. Niet alleen de auto's rijden links, maar ook lopen op de stoep moet je links doen om niet steeds tegen de stroom in te lopen. Zelf simpele dingen als de doorspoelknoppen (half of heel) op de wc hebben ze hier omgedraaid.

1. Jaap:
    17 juni 2015
    Prachtige foto's. Wat is de wereld mooi als je het wilt en kunt zien. Leuk om mee te lezen jullie verhaal!
  2. Roelie en Ineke:
    21 juni 2015
    Wij lezen en leven nu ook mee! Heel veel reisplezier en genieten!