Etappes

25 juli 2015 - Cairns, Australië

Toen we aan onze reis begonnen hadden we nog geen compleet beeld over wat we zouden gaan doen. In de voorbereidingen hebben we de vlucht geboekt, een appartement in Sydney geboekt en een camper gehuurd voor 6 weken, maar hoe we hier verder invulling aan zouden geven dat wisten we nog niet, we wilden maximale vrijheid. Het vastleggen van de camper voelde in eerste instantie voor mij als een beperking van deze vrijheid omdat dit betekende dat we op 25 juli in Cairns moesten zijn. Uiteindelijk heb ik dit gevoel van me afgezet en ben ik het gaan benaderen als de eerste etappe van onze reis. Inmiddels hebben we deze eerste etappe afgerond, vanmorgen hebben we met weemoed de camper ingeleverd in Cairns. In de afgelopen 6 weken hebben we 5000km gereden en een behoorlijk goed beeld gekregen van de oostkant van Australie. En wat hebben we hier van genoten! De vrijheid die we hadden en nog steeds hebben om elke dag te bepalen wat we zouden gaan doen is echt heerlijk en het ene landschap of uitzicht is nog mooier dan het andere. Tussendoor heb ik inmiddels ook al 5 boeken gelezen. Het is heel lang geleden dat ik zoveel gelezen heb, heerlijk.

Ergens halverwege onze campertrektocht hebben we ons ook maar eens verdiept in het laatste deel van onze reis en hebben we een georganiseerde 10 daagse reis door de outback geboekt van Alice Springs naar Darwin. Maar voordat we hieraan gaan beginnen maken we even een pas op de plaats. We blijven nu n.l. 1,5 week in Cairns. Hier gaan we luieren op het strand, ja dat kunnen we ook!, afwisselen met 1 of 2 dagtochten. Daarna vliegen we naar Alice Springs waar we 1,5 dag blijven en dan aan onze volgende etappe gaan beginnen.

De laatste paar dagen zijn we in het warmere deel van Australie aangekomen en komt de temperatuur overdag niet meer onder de 26 graden. Een prima temperatuurtje zou je zeggen maar omdat het hier de laatste maand veel geregend heeft, het is de natste Australische winter in de geschiedenis , is de luchtvochtigheid erg hoog. Lekker broeierig dus. We moeten nog even wennen aan deze temperaturen maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit helemaal goed gaat kom.

Gisteren hebben we in Palm Cove onze eerste echte stranddag gehad. Tot nu toe hadden we dit nog helemaal niet gedaan, maar zon, zee, strand en palmbomen zijn ons prima bevallen. We hoeven alleen maar in de gaten te houden dat we niet worden aangevallen door krokodillen! Gelukkig hebben we alleen de waarschuwingsbordje maar gezien, in het echt hoop ik ze niet tegen te komen.
De andere gevaren van de zee hier zijn dodelijke kwallen, maar daar is het nu het seizoen niet voor en haaien. De kans dat je hierdoor aangevallen wordt is kleiner dan de kans op een dodelijk verkeersongeluk dus .....
Misschien toch maar verkoeling zoeken in het zwembad bij ons appartement.

In afwachting van onze volgende etappe gaan we nu dus lekker even relaxen!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Cor en Corrie:
    26 juli 2015
    Geniet ze, en hou ons vooral veel op de hoogte, indien mogelijk natuurlijk. Wij genieten ook mee van de mooie verhalen en foto's.
  2. Joke Brouwer:
    31 juli 2015
    Wat een leuk verhaal weer, Pauline. Volgens mij vloeit dat zo uit je vingers. Ik kan me voorstellen dat je er moeite mee had om de camper in te leveren, gaf jullie toch veel vrijheid. Maar de volgende episode komt er aan en dat wordt ook zeker genieten en relaxen!