Home sweet home.

27 maart 2020 - Houten, Nederland

Na contact opgenomen te hebben met onze reisorganisatie konden we onze terugvlucht omgeboeken naar vertrekdatum 27 maart. We hadden dus nog een week om naar Perth te rijden. Het plan was om via de Goldfields naar de zuidwest kust te rijden en dan geleidelijk aan langs de kust naar Perth.

De Goldfields is een gebied waar veel goud gedolven wordt maar waar in het relatief vlakke land ook hele mooie rotsformaties te vinden zijn.  In dit gebied wonen ook  weinig mensen dus de afstanden zijn nog steeds groot en we rijden vele kilometers zonder andere auto's of mensen tegen te komen. Tot nu toe was het ons gelukt om overstekende dieren te ontwijken maar helaas ging dat toch een keer mis. Tijdens een van de ritten, in een gebied met veel vogels zijn, kregen we 3x een zwerm opvliegende vogels voor onze auto. Daar is geen ontwijken aan dus jammer genoeg kunnen een aantal vogels dat niet meer na vertellen.

Op onze weg naar de zuidwest kust kregen we een bericht dat onze vlucht van de 27e was gecanceld. Het enige alternatief dat we nog hadden was vertrekken op de 24e of blijven tot eind mei, maar dat kon gezien de omstandigheden nog veel langer duren. Dus onze route weer aangepast en direct naar Perth gereden. We konden dan nog 1 dag in Perth een laatste dag genieten van onze vakantie. Dat werden er uiteindelijk 2 omdat onze vlucht nog 2x gewijzigd is. We waren dan ook blij dat we de 25e in het vliegtuig konden stappen. Dat was nog geen 100% garantie dat de vluchten niet alsnog gecanceld zouden worden maar we waren in ieder geval onderweg.

Via Perth vlogen we eerst naar Sydney om vervolgens via Darwin en Londen naar Amsterdam te vliegen. We kunnen wel weer een nieuwe ervaring van onze bucket list afstrepen. De vlucht van Darwin naar Londen is de langste aaneengesloten vlucht.

Omdat we in Darwin alleen maar hoefden te tanken mochten we daar niet uitstappen. Daarnaast hadden we de pech dat de enige gate waar een A380 kan tanken bezet was door een vliegtuig met technische problemen. Na een uur kon er getankt worden, maar 50 ton kerosine tanken duurt 1,5 uur. Al met al stonden we 24u nadat we in Sydney waren ingestapt in Londen weer met onze voeten aan de grond. Gelukkig hadden we ruim voldoende tijd voor de aansluitende vlucht naar Amsterdam dus verder geen vertraging opgelopen.

Ook in Australië worden de maatregelen tegen het c-virus steeds strenger, alle horecagelegenheden waren de laatste 2 dagen al dicht. Omdat we onze camper al ingeleverd hadden waren we dus aangewezen op fastfood. Nu is dat voor een keertje niet erg, maar na 2 dagen fastfood en ruim 1,5 dag vliegtuigmaaltijden ben ik blij dat ik vandaag weer zelf mijn eten mag bereiden.

We hebben onze reis 2 weken moeten inkorten. Gelukkig hebben we 8 weken kunnen rondreizen. We hebben er van genoten, maar zijn blij dat we thuis zijn.

1. Joke:
    27 maart 2020
    Nou, welkom thuis. Maar jammer dat de reis zo moest eindigen.
  2. Andrew Baird:
    Welkom veilig thuis
  3. Rinke en Ingrid:
    27 maart 2020
    Blij dat jullie toch nog thuis zijn gekomen. Natuurlijk vervelend dat de reis 2 weken korter heeft geduurd maar het alternatief van twee maanden langer was slechter geweest. Groetjes.
  4. Rien Nijsse:
    27 maart 2020
    Ook de laatste dagen dus een avontuur beleefd. Wat een geweldige ervaring hebben jullie gehad.
    Vanavond boerenkool met worst?
  5. Jose:
    28 maart 2020
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn!😀
  6. Ilona:
    29 maart 2020
    Welkom thuis! Dan maar even twee weken thuis nagenieten....of iets langer....